D(iarree)-Day in Periyar NP - Reisverslag uit Ernākulam, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu D(iarree)-Day in Periyar NP - Reisverslag uit Ernākulam, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu

D(iarree)-Day in Periyar NP

Door: Natalie in't Veld

Blijf op de hoogte en volg Natalie

21 Maart 2011 | India, Ernākulam

Back again!


Allereerst hartelijk dank voor jullie goede tips tegen 'kamer-olifanten-enkels'. Mirjam vroeg zich al wat ik aan het doen was toen ik op m'n rug lag met m'n benen omhoog omwikkelt met komkommer, pleisters en vochtige doeken ;-).

Zoals beloofd zou ik nog terugkomen voor the Periyar story. Houd je vast want als ik het zo uit de pen krijg als dat we het beleefd hebben, is het een hele spannende ervaring met een mooie climax!

Op maandag 14 maart zijn we vanuit Madurai naar Thekaddy vertrokken. De bus zat vol met local wat wederom resulteerde in veel ogen onze kant op, een vrouwtje dat even stiekem in m'n arm kneep (wist overigens na zo'n heftige eerste week al wel dat dit geen droom is) en de grote glimlach van de kindjes bij het uitdelen van ballonnen, pennen en stickers.
Ons verblijf (Periyar House) lag in het Periyar Tiger Reserve aan de rand van Periyar Lake. Ideale locatie met veel rust en wat minder warmte (en een prima toilet; welke in ieder verblijf altijd als eerste getest wordt).
We wilde 'smiddags met de boot over the lake omdat dat de meeste wildlife garantie biedt. Helaas, uitverkocht.
Dinsdag middag was er een schoolklas wat er voor zorgde dat we weer niet met de boot konden. We zijn toen naar de spice gardens geweest.
Spice girls weer buiten de boot gevallen. Morgen laatste kans; D-Day!

Woensdag ochtend hebben we een Nature walk gemaakt. Nadat we kniekousen (zonder scheenbeschermers) gekregen hadden gingen we, samen met een ranger, met een vlot naar 'elephant island'. Al snel kwamen we ontlasting van de olifanten tegen. M'n eigen diarree begon ik ook weer te voelen maar dat zal eerder een plas worden dan deze grote hopen ;-). Als we een eindje gelopen hebben, denk ik toch echt iets te horen. Mirjam loopt acher mij maar met haar schoenmaat 39 kan zij dat toch echt niet zijn. Klopt! Naast ons horen we kleine boompjes breken en de ranger gaat rechtsomkeerd en loopt een versnelling hoger terug. We liepen op de 'oversteekplaats' van de olifanten. En gezien je bij een zebrapad voorrang hebt....
We proberen om te lopen maar dat lukt niet helemaal totdat we opeens weer rechtsomkeerd gaan: "it's not save!" Inmiddels heb ik m'n hart in m'n keel, niet zozeer van het 'rennen' door die bossen maar puur van de spanning. Zodra we het commando krijgen om te wachten, en de ranger gaat polshoogte nemen, trek ik m'n broek naar beneden en bemest de plaatselijke plantjes. De schaamte voorbij!
Onze laatste poging om de olifanten te zien levert een glimp op vanuit de verte. Daarmee keren we terug.

'smiddags gaan we met de boat over het Periyar meer.Een veiligere manier om olifanten te spotten (al kom je dan niet zo dichtbij). Voor de 2de maal deze reis voor een dubbeltje 1ste rang. Upperdeck vooraan! Sterker nog, het betaald zich direct uit. Want als we slechts een half uur het meer op gevaren zijn, zien we een groepje olifanten. WOW...!!!!
Niet heel veel minuten varen later zien we nog een groepje van drie die relatief dicht bij de waerkant staan. Wat een prachtige dieren: een geweldige afsluiting van onze zoektoch naar olifanten!


  • 21 Maart 2011 - 14:24

    Jopie En Rokus:

    Hallo Natalie.

    Wat is dit voor jullie toch een bijzondere reis met alles wat jullie meemaken.
    Gaaf die foto''s die gemaakt zijn.
    Wij gaan 1april een weekje naar Turkije wel wat anders ,even uit rusten.
    Natelie een dikke vette kus van ons en geniet elke minuut van de dag kus kus.

  • 21 Maart 2011 - 16:15

    Petra:

    Hey Natalie,

    Leuk om jullie reis te volgen en te lezen wat jullie allemaal beleven! Geniet ervan!!!

    Groetjes Wiekie en Petra

  • 21 Maart 2011 - 17:18

    Madelijn:

    He Spice girl! Ik denk niet dat je straks opzoek moet gaan naar een nieuwe baan! Echt elke keer als ik je stukjes lees dan moet ik lachen! wat kan jij leuk "beeld" schrijven zeg!! In jou geval "bil" schrijven! ik zie jou als een gek achter een dun boompje de blote billen uit de broek en zuchtend dat jou " product" lang niet zo groot is als die van de olifanten!hahaha

    have fun meis! Dikke kus


  • 21 Maart 2011 - 19:58

    Helene:

    Lieve Natalie, ben er nu pas achter hoe ik een berichtje kan sturen, duh! Lastig die darmen; ik ben bij een natuurarts voor darmspoelingen. Ik had ook naar India kunnen gaan! Vet die Shri Meenaksie, waarschijnlijk veel mooier dan in het boek toen je hier was. Take care, wie schrijft die blijft! Liefs van Helene (en Carl, maar die zit boven).

  • 21 Maart 2011 - 20:45

    Ellen:

    He hoi hoi via via heb ik wat verhalen van je mogen ontvangen, wat mij gelijk naar "waar ben jij" hebt geleid gezien ik echt even wilde weten hoe het met je is. Dacht automatische bericht te krijgen wanneer je verslag doet maar dat is niet zo..... Lieverd pas een beetje op jezelf je bent een waanzinnig avontuur aan het beleven onwijs gaaf ik geniet van je verslag ....

  • 22 Maart 2011 - 16:20

    Moeders:

    Zo die olifanten zijn echt geweldig zeg, en het verblijf ziet er ook gelukkig beter uit. Maarja ik moet het met blijdorp doen. Minder genieten maar ook niet afzien. Toytoy lieve schat.

  • 22 Maart 2011 - 17:45

    DaVince:

    Hi Bikkeltje,

    Je bent toch niet bang voor een paar olifantjes !? :-))
    Even voor de zekerheid ..... Hadden ze grote of kleine oren !?
    Als ze grote oren hadden, dan is het goed dat je bent weggelopen, want dan zijn ze geïmporteerd uit Afrika .... :-O

    By the way:

    Lopen 2 olifanten op een naaktstrand .... Daar zien ze een man, die ligt te zonnen .... Zegt de ene olifant tegen de ander ....: Moet hij dáár nou mee eten en drinken !?

    ly
    DaVince
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Mijn reislust probeer ik tegemoet te komen door elk jaar een verre reis te maken en zodoende zoveel mogelijk van de wereld te zien voordat ik oud, grijs en bejaard ben!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 60345

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 01 November 2016

Sunny South Africa

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Easy going Indonesia

05 April 2012 - 01 Mei 2012

Trans Mongolie Express

07 Maart 2011 - 07 April 2011

Backpacking through India and relaxing Dubai

Landen bezocht: