Wist je dat...... - Reisverslag uit Mysore, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu Wist je dat...... - Reisverslag uit Mysore, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu

Wist je dat......

Door: Natalie in't Veld

Blijf op de hoogte en volg Natalie

27 Maart 2011 | India, Mysore

Hey hallo,


Leuk om je weer te zien! Ik vind het geweldig om jullie reacties te lezen, al moet ik zeggen dat de snelheid van de pc's het niet toelaat om te reageren zoals ik zou willen.

Na de slurven wasserij zijn we via Mettupalayam naar Ooty gereisd. Weer een heel andere plaats dan de andere met een geweldige trekking.
Ik ga jullie daar later van op de hoogte stellen en helemaal de foto's zijn erg leuk!

But.....first things first!
Tijd voor les 2 van de 'wist je dat-jes'. De les voor gevorderden. Hopelijk heb je je huiswerk goed gedaan want anders ga je nu door de mand vallen (zoals ik vroeger op de Krimpenerwaard ook wel eens had ;-)).

Wist je dat...
... ik een uitzondering op de snorren bij mannen ben opgemerkt? En dat deze niet alleen z'n snor miste maar ook z'n toupet;
... sommige bagage het nut van dragen meer dan waard zijn; zoals de waterkoker voor een lekker kopje zout (cup a soup) en thee?
... en sommige dingen je onnodig mee loopt te slepen; wat je pas na een paar dagen bemerkt;
... er af en toe ook een hollandse koe rondloopt (zwartbont)? Vraag mij af of deze ook een 3 maanden visum heeft;
... ze hier ook RRR's hebben (Rustig Riskja Rijders; of zou de benzine op zijn geweest, want net daarna gingen we tanken;
... het in bijna alle dorpen de laatste week van de schoolvakantie is: huttendorp;
... ik hier heb achterhaalt waar de uitdrukking klappertanden vandaan komt: de officer op het busstation van Madurai had 2 losse voortanden die bewogen tijdens het praten;
... de aapjes bij Periyar National Park ook Snelle Jelle kruidkoek lusten (en het zelfs uit je kamer jatten);
... de riksjas ook een reverse hebben; al moeten ze dan wel oppassen dat ze geen geparkeerde motoren omver rijden;
... ze in Kumuly ook een 'walk of fame' hebben; sinds Mirjam een voet in het natte cement heeft gezet;
... er vuurwerk wordt afgestoken als er iemand overleden is (geloof dat het niet gepaard gaat met oliebollen en champagne).

Ok, genoeg voor de zondagavond. Ik zal nog proberen wat leuke foto's toe te voegen.

Ik kom snel terug om de Oooty verhalen met jullie te delen! En natuurlijk de foto's (ben stiekem al een beetje verkleurd....niet van al het vuil en stof).


Tot snel lieve familie, vrienden en kennissen!
Natalie
x

  • 27 Maart 2011 - 17:25

    Madelijn:

    He traveler!!

    Jaja bruin van de zon zeker...
    Ik denk dat ik de wist je datjes test voor gevorderen niet gehaald heb.
    de waterkoker.... wist je dat je dan ook een universel stekker nodig hebt
    RRR.... wist je dat RRR is van diaRRRee? (de angst variant misschien?)
    vuurwerk.... Moet je ze natuurlijk ff voordoen hoe je de oliebollen moet maken.

    Afijn gezakt!
    Wat een toffe foto met die olifant zeg!! Echt een joekel!! Ziet er wel heel lief uit zo!! Ik zou zeggen..als je dan toch niks vind als baan in de energie wereld... Blijdorp heeft vast een plekje voor je als geoefend Jumbo douche!

    Enjoy it Naat!!

    Kus


  • 27 Maart 2011 - 17:38

    Ome Cor En Tante Nel:

    Lieve Natalie,
    Hoe houd je die witte broek zo schoon??? Dat apart wassen gaat zo te zien nog steeds goed!! Heerlijk om je stukjes te lezen. We hebben het idee dat je aardig begint te wennen. Straks wil je niet meer weg! Bewaar de kruidkoek maar voor jezelf want je weet maar nooit wat de komende dagen weer op het menu zal staan. Dikke kus XX

  • 28 Maart 2011 - 07:38

    Saskia:

    Wat is er bijzonder aan de snor in India?

    a: je ziet ze bijna niet. Je moet ze écht opsnorren!
    b: alle vrouwen hebben er een.
    c: Het zit daar allemaal wel snor!

    x

  • 28 Maart 2011 - 17:34

    Anneke:

    Dat van die waterkoker vroeg ik me al af of je dat bij je hebt. Mooi!! Lekker bouillon, zout, smaakt prima als je een beetje uitgedroogt bent van wat dan ook ;-) Het klinkt alsof jullie een mooie intensieve reis maken. Dat smaakt vast naar meer. Groetjes

  • 28 Maart 2011 - 18:04

    Jopie En Rokus:

    Hallo Natelie.

    Je mag wel soda bij je moeder bestellen om al het vuil van je lichaam af te weken in een lekker bad.
    Natelie weinig nieuws van hier ,een hele prettige reis met nog heel veel leuke ondernemingen.
    Wij gaan donderdag zelf weg ik zie je dan van zelf een keer in Lekkerkerk dikke vette kus en kijk uit voor overvliegende piele mozen je weet maar nooit.
    xxxxxxxxxxx jopiese rokus

  • 28 Maart 2011 - 18:28

    Moeders:

    Wist je dat...daar nog werk zat is.
    Handel in scheerschuim met wat mesjes, 4 uur cup a soup voor wat pit, wat extra koeien en gaan voor boerin, je eerst in de zak van je regenjas kijkt voor je hem vaarwel zegt, als agent voor slow rijders (weer eens wat anders he Naat),hoe bouw je huttendorp met luxe, het gebitje van Theo en Thea, hoe voed ik mijn huisdier op, parkeerplaats voor motoren, nieuw appelflap ipv koffie met cake, ja na dit alles is dan de voet in cement wel verdient .IK hoop zo dat ik een voldoende haal (vroeger was ik daar heel tevreden mee).hahahaaha Maar wist je dat.......... ik liever heb dat je gewoon terug naar Ned komt. Nog veel plezier met een stevige knuffel op zak van mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Mijn reislust probeer ik tegemoet te komen door elk jaar een verre reis te maken en zodoende zoveel mogelijk van de wereld te zien voordat ik oud, grijs en bejaard ben!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 60363

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 01 November 2016

Sunny South Africa

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Easy going Indonesia

05 April 2012 - 01 Mei 2012

Trans Mongolie Express

07 Maart 2011 - 07 April 2011

Backpacking through India and relaxing Dubai

Landen bezocht: