Wist je dat (Dubai editie)..... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Natalie Veld - WaarBenJij.nu Wist je dat (Dubai editie)..... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Natalie Veld - WaarBenJij.nu

Wist je dat (Dubai editie).....

Door: Natalie in't Veld

Blijf op de hoogte en volg Natalie

04 April 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Marhaba!

Ik heet je heel hartelijk welkom in de overweldigende weelde en luxe van Dubai (en dat slechts 4 uur vliegen van de 'poorness of India').

Op dit moment ben ik mij zeer tegoed aan het doen van alles wat Dubai te bieden heeft (en dat is heel veel luxe). De sky is the limit.....

Ook hier hebben we al weer veel meegemaakt (al is het op een heel andere manier dan in India). Morgen gaan we een desserttour doen en dus ga ik je vandaag alleen vermaken met enkele wetenswaardigheden over Dubai, uiteraard in de vorm van 'wist je dat....'. Kan jij ook even wennen aan de omschakeling.
Later zal ik meer bloggen over onze ervaringen van de afgelopen dagen.

Let's start!

Wist je dat...
... de pineapple juice in Dubai even duur is als in India (maar dat de wisselkoers 1:5 is in plaats van 1:60;
... er hier voldoende vluchtelingenbootjes over Dubai Creek varen (de vroegere handelsbootjes worden tegenwoordig gebruikt voor passagiers, maar worden zeker niet minder vol gepropt);
... dat die vluchtelingenbootjes waarschijnlijk wel de nodige allochtonen met zich mee hebben gebracht (van de 1,3 mln inwoners hebben slechts 300.000 een VAE paspoort);
... Geert hier z'n zakken wel kan vullen met de zogenoemde kop-vodden-taks;
... ik inmiddels door heb waarvoor er zo spicy gegeten wordt in India en Dubai....omdat de peper en zout potjes zijn omgewisseld (veel gaatjes is peper en weinig is zout);
... Camiel helemaal niet zo moeilijk moet doen over verbreding van de nederlandse snelwegen omdat Dubai een 7-baans aanvoer weg EN 7-baans uitvoer weg heeft;
... het elastiek inmiddels nog maar 2 maal om m'n pols past (iedere ochtend 3 gangen ontbijt);
... ik met de overwinning van India WK cricket zoveel op de foto ben geweest dat ik helemaal niet meer hoef te werken als schilder van de Sri Meenaskhi Temple of in de elephant car wash;
... Dubai ook last heeft van hoog water en dat ze daarvoor emnmers water uit het raam van hun appartement gooien (over de feestvierende cricketfans);
... ik inmiddels al wat slippertjes heb gemaakt in onze kamer (m'n stoffen kamer slippers zijn te groot en het tapijt te hoogpolig);
... er in Dubai ook erg leuke mannen rondlopen maar dat ik dit te laat ontdekte omdat hij bij ons in de dubbeldekker zat in plaats van op z'n witte paard;
... je bij een congierge ook dessert safari's kan boeken en niet alleen maar hoeft te knijperen/prikken op het schoolplein;

Hopelijk ben je wat meer te weten gekomen over Dubai. Ik zal nog wat foto's toevoegen zodat het wat meer gaat leven. En dan zie ik je snel weer op de volgende blog!

Ma'a salama.
Natalie



  • 04 April 2011 - 18:46

    Jodie:

    Whahaha!! Klinkt weer goed hoor!!
    Nog even genieten daar.. :-)
    X

  • 04 April 2011 - 18:56

    Hans En Marion:

    Hey Natalie,

    Dit is dus met recht een cultuurschok
    te noemen, maar ik geloof zeker dat luxe en lekker eten toch ook stiekem wel prettig zijn. Zo heeft alles twee kanten, het blijft ying en yang!
    Veel plezier tijdens de desserttour. Ben en blijf benieuwd naar je nieuwe avonturen en vergeet niet te blijven genieten, dag meid, dikke kus.

  • 04 April 2011 - 19:00

    Hans Waalkens:

    Je reis zit er al weer bijna op! Geniet nog even en we spreken elkaar in NLD!

    Xx

  • 05 April 2011 - 15:48

    DaVince:

    Ha ..... ha ......

    Die foto met je Dubaiaanse vriend is geweldig !!
    Deze eyecatcher moet uitvergroot worden en ergens centraal opgehangen worden !!

    SURE !!!!!! ;-)

    Bikkel ...... Enjoy Dubai !!!

    ly
    x

  • 05 April 2011 - 20:40

    Vera:

    Heej Naatje!

    Wat een verschillen he! en dat op een paar uur afstand vliegen.. je ervaart het ook al wanneer je de Belgische grens passage voorbij bent ;)

    Geniet er nog effe lekker van!

    xx Veer

  • 06 April 2011 - 18:46

    Moeders:

    Oei wat een verschil, maar de vraag is waar hou je het langer uit???
    Heel leuk om te zien en te horen
    Ma's salama mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Mijn reislust probeer ik tegemoet te komen door elk jaar een verre reis te maken en zodoende zoveel mogelijk van de wereld te zien voordat ik oud, grijs en bejaard ben!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 60334

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 01 November 2016

Sunny South Africa

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Easy going Indonesia

05 April 2012 - 01 Mei 2012

Trans Mongolie Express

07 Maart 2011 - 07 April 2011

Backpacking through India and relaxing Dubai

Landen bezocht: