Elephant bathing - Reisverslag uit Mettupalayam, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu Elephant bathing - Reisverslag uit Mettupalayam, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu

Elephant bathing

Door: Natalie in't Veld

Blijf op de hoogte en volg Natalie

23 Maart 2011 | India, Mettupalayam

Welcome back in beautiful India!

Ik hoop dat je hebt genoten van m’n verhaal over Periyar National Park.
Want het is alweer tijd voor het volgende. Jaja, ik zit echt niet alleen maar op het toilet hoor!

We zijn van zaterdag 19 t/m dinsdag 23 maart in Ernakulam (beter bekend als Cochin ) geweest. En ondanks ik daar nog erg veel last heb gehad van maag- en darmkrampen hebben we ook echt leuke dingen beleefd.
We hebben genoten van een ondergaande zon bij de chinese fishing nets aan de kust van Fort Cochin. Deze netten worden te water gelaten en vervolgens door minimaal 4 man weer omhoog gehaald. Uiteraard in de hoop dat het helemaal vol zit met vis. Mirjam en ik hebben het even geprobeerd maar geloof dat dit m’n nieuwe job niet word. Ga ik liever de Sri Meenaskhi temple schilderen in Madurai.
De vissers vingen ook bot. Zij waren zo gastvrij om ons te laten proberen het net op te halen maar daar kregen zee en te magere tip voor naar hun zin. Helaas, zo’n rijke westerling is het soms ook genoeg met dat gestrooi.

Ook zijn we toeschouwers geweest van de Kathakali. Het is een heel oude manier van theater en typisch indiaas. De acteurs spelen een toneelstuk waarbij de expressies worden uitgedrukt met bewegingen van de ogen en handen. Uiteraard uitgerust met kostuums en make up (laatste keer dat ik zo gesminckt was, was bij kinderfeestje McDonalds). Op een schildpadden tempo werd het verhaal ook opgelezen door een vrouw die het met koeien (heilig dier; vandaar misschien) letters in een oud schriftje had gezet. En het vond plaats in een sort loods bij een woonhuis. Misschien was het juist wel alle eenvoud die het zo’n leuke ervaring maakte!

Op dinsdag zijn we ‘sochtends vroeg vertrokken naar Elephant training school in Kodanadu. We zouden daar in de vroege morgen de olifanten wassen. Altijd al een zo’n grote slurf willen schrobben!
De 1ste olifant die we aan zien komen is echt enorm. Dit zien we pas goed als er een stadbus naast rijdt die lager is dan de rug van de olifant. Gelukkig wordt ik gerust gesteld. Dit is de temple olifant en die gaan we niet wassen. Poeh…dat scheelt me weer een toiletbezoek (uit angst ditmaal).
Het wassen van de olifanten is een heel ritueel. Evenals onze foto’s. Want al gauw is onze chauffeur helemaal into the mood en ontpopt zich als een echte fotograaf. Leuk voor later! Hij heeft de ‘olifantenmannen’ wat geld gegeven en voor ik het weet sta ik met een schil van een cocosnoot de olifant achter z’n oor te schrobben (deze is voor de gelegenheid gelukkig wel gaan liggen).
“ Working at the carwash…lalalala…”
Wat mij betreft duurt de shower veel te kort (zou het warme water op zijn?).
Maar dit baantje komt zeker met stip binnen op nummer 1!!
De chauffeur biedt als extra optie aan om verder te rijden naar de watervallen. Gelukkig gaan we hier op in want ondanks dat het water slechts net zo hard stroomt als op een regenachtige dag uit onze westerse dakgoten, is het een heerlijk rustige en zonnige plaats (zie ik ook als ik ‘savonds na het douchen in de spiegel kijk).

Zeer voldaan gaan we terug naar ons hotel.

  • 23 Maart 2011 - 14:14

    Diederik:

    Hi Nat,

    Tussen alle cijfertjes door vind ik het erg leuk om je verhalen te lezen! Hier gaat alles prima, al loopt de spanning wel erg op... 2 april, je weet wel ;). Geniet nog even van je reis/ vakantie, daarna spreken we af, het v&d terras ligt in de zon...

    gr.
    Diederik

  • 23 Maart 2011 - 18:36

    Angela:

    Leuk.......wat zullen die olifanten weer lekker geroken hebben ;-)

    Dikke X Angela

  • 23 Maart 2011 - 19:21

    Vera:

    Heej Naat,

    Als je de kans krijgt zo'n slurf te wassen...altijd doen ;)
    Geniet er van! Wij komen hier qua weer ook in betere stemming!

    Liefs x Veer

  • 24 Maart 2011 - 09:39

    Sandra:

    Goed weer wat van je te horen!!
    Hoop dat je het laatste gedeelte van je reis wat minder toiletten ziet, maar zo te lezen voel je je goed genoeg om toch lekker te genieten! Gelukkig maar!
    Dikke kus en knuffel!!

  • 24 Maart 2011 - 16:18

    DaVince:

    He Bikkel,

    Daar zit je toch mooi ......!!
    Gehurkt naast een olifant ergens in the middle of India ....
    Je oranje sjaal hangend in het water.

    Ik ben trots op je !!

    DaVince
    x


  • 24 Maart 2011 - 16:40

    Ellen:

    Zo ziet er goed uit daar (maar jij trouwens ook hoor) ....... en olifanten wassen ja geweldig mag me straks gaan bezig houden met orang oetangs heel iets anders maar lijkt met ook wel leuk maar dit avontuur van jou geeft mij voor straks naar Indonesië een goede warming up hoor, geniet ervan je kan het zo vertellen dat het bijna lijkt of ik er ook zit lees je snel weer ....
    Liefs uit Den Haag x

  • 24 Maart 2011 - 17:53

    Hans En Marion:


    Hi Naat,

    Ben weer up to date, na het lezen van je fantastisch mooie reisverslagen.
    Wauw, wat maak je allemaal mee zeg.
    Ook de foto's laten niets aan de verbeelding over! Wat is dit toch een geweldige site om in kontakt te blijven. Pas goed op jezelf en het motto blijft.... GENIET! Kus.


  • 24 Maart 2011 - 18:13

    Ben En Riet:

    Beste Natalie en Mirjam

    Wij genieten van de reisverslagen van jullie geweldig. Heb je nog wat in die groten oren gefluistert van die prachtige olifant want je bent ook nergens bang voor volgens mij.
    Is het nog een beetje uit te houden omtrent de temperaturen want ik zie dat deze behoorlijk hoog zijn
    Heel fijne dagen wensen wij jullie

    Ben en Riet

  • 24 Maart 2011 - 18:44

    Jopie En Rokus:

    Hallo Natalie.

    Dat jij altijd in zo,n grote slurf hebt willen schrobben dat wisten we wel, dus is je droom toch een keer uit gekomen.
    Jullie hebben die chauffeur zeker verleid om naar de watervallen te gaan [geintje].
    Je reis verhalen zijn schitterend als je terug komt kan je gerust een boek gaan schrijven zoveel als je mee gemaakt hebt, met het gemak dat jij je verhalen verteld onvoorstelbaar.
    Natelie het gaat je goed xxxxxxxxx.
    Jopiese en rokus

  • 24 Maart 2011 - 18:50

    Chantal :

    Jaloersmakende verhalen! Echt heel gaaf! Zal ik alvast een sollicitatieformulier opvragen bij Blijdorp? ;) Geniet er nog lekker van! Wij krijgen 30 maart de sleutel, leuk kado voor Finn...

  • 25 Maart 2011 - 18:15

    Moeders:

    Al hou je erg van vis, er mee werken is niets voor jou Verwaal was ook al niet het einde. Nee dan maar olifanten past ook beter bij je postuur hahahaah. Dag lieve schat het ga je goed again

  • 27 Maart 2011 - 10:54

    Carl En Marijke:

    We genieten van je reisverslag met
    foto,s veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Mijn reislust probeer ik tegemoet te komen door elk jaar een verre reis te maken en zodoende zoveel mogelijk van de wereld te zien voordat ik oud, grijs en bejaard ben!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 60354

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 01 November 2016

Sunny South Africa

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Easy going Indonesia

05 April 2012 - 01 Mei 2012

Trans Mongolie Express

07 Maart 2011 - 07 April 2011

Backpacking through India and relaxing Dubai

Landen bezocht: