Aladdin welcomes you in majestic Dubai... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Natalie Veld - WaarBenJij.nu Aladdin welcomes you in majestic Dubai... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Natalie Veld - WaarBenJij.nu

Aladdin welcomes you in majestic Dubai...

Door: Natalie in't Veld

Blijf op de hoogte en volg Natalie

06 April 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Naast de Dubai 'wist je datjes' hebben we, ondernemend als we zijn, natuurlijk nog veel meer te schrijven en te laten zien. En gezien het feit dat ik geen hekel heb aan schrijven...... ;-).
(geniet van het laatste verslag en vergeet geen berichtje achter te laten; heb ik morgenochtend op het vliegveld wat te doen)

Vrijdag op zaterdagnacht zijn we aangekomen in ons ware paradijs. We waren vermoeid van de reis maar de luxe van de kamer deed ons nog even uit onze slaap houden. Mooie kamer met geweldige bedden (geen planken zoals we gewend waren), 4 lagen gordijnen (kon je gewoon verstoppertje in spelen), donker robust meubulair, arabische schilderijen, flatscreen, badjassen, slippers, iedere dag een nieuwe tandenborstel, bedieningspaneel voor de verlichting, ventilatie en service, laundry, etc etc etc.
En dan nog maar niet te spreken over het ontbijt. Wat een keuzes (weer een wat anders dan lassi met een pikant soepje of jam) en ook iedere dag variatie. Vandaag een 4 gangen ontbijt genomen (standaard was voor mij 3 gangen maar het is vakantie; dan mag dat toch?). Amuse: wafel met boter/suiker en jus. Starter: yoghurt met perzik, peer, honing en noten. Main course: toast met ei, aardappelen met kerrie, komkommer, kip teriyaki en thee. Dessert: choco donut, muffin, koffiebroodje en koffie.
(geloof dat ik nog 6 ritten op m'n fitness abonnement heb. Twijfel of het genoeg is..... ;-))

Zaterdag hebben we wat rond gekeken in de omgeving van ons hotel. Wat een enorm contrast met wat we gezien hebben in India. De riksja die 3 breed over een 1 baans onverharde weg slalomde is verruild voor nieuwe taxi's over 7 baanswegen, de planken van bedden voor kingsize dikke matrassen, de kakkerlakken voor National Geographic op flatscreen tv, de koude 'douches' (soms enkel een emmer) voor warme met shampoo, douchegel, badslippers en badjas........(hoe lang heb je nog voor het lezen van dit verslag?)......

Zaterdagavond vallen we met onze neus in de boter. India wint het WK cricket. Voor ons, afgelopen weken indiers, voelt dit als een overwinning en we besluiten met de mensen massa op straat mee te feesten. Mensen met pannen en lepels herrie maken. Emmers water naar beneden gegooid van balkons, dansend op auto's...... Al snel zitten we onder de poeder van indiaase kleuren en als we ook nog een indiase vlag ter hand nemen, zijn we werkelijk het middelpunt van (waarschijnlijk) indiers met camera. Het is voor ons tijd om te gaan douchen als de ME de straat begint schoon te vegen.

Zondag en maandag hebben we ons laten vervoeren met de 48-uurs Big Bus Tour. Deze rijdt in 2 routes door Dubai City & Dubai Beach. We komen langs bijna alle bezienswaardigheden van Dubai: gold & spice souks, malls (een met een skibaan en een met een immens aquarium), The Palm Island met hotel Atlantis, Dubai Creek met haar dhows (houten boten waar vooral 'vroeger' (voor Dubai is vroeger slechts 30 jaar geleden!) de handelswaren mee werden vervoerd, Al Khalifa, Burj Al Arab.....
Daar waar we willen stappen we uit (hop on, hop off), zoals bij het strand met kitesurfers en Burj Al Arab op de achtergrond en fonteinshow bij Al Khalifa. Maar natuurlijk ook Shop on, Shop off, de lightshow at the wafi pyramid en snuiven we dubaiaanse cultuur op in de spice & gold souks.

Dinsdag hebben we een dessert tour gemaakt. Iets wat je in Dubai niet mag missen want ook al is de stad met veel weelde, je mag niet vergeten dat dit allemaal uit de woestijn gestampt is. M'n gedeeltelijke 'race opvoeding' levert niet alleen bekeuringen op maar deed mij ook al snel bemerken dat de auto waar we in zaten de eerste handgeschakelde was en voorzien van een omschakeling naar 4WD. Toen de driver vroeg: "ready?" wist ik voldoende en gezien ik voorin was gekropen, zag ik al snel de golven zand over de voorruit en moterkap schuiven. Om bij ons camp te komen zijn we dwars door metershoge zandduinen gecrosst. Geweldig!!!
Bij het kamp kon je kameel- en quadrijden, waterpijp (shisha) roken, henna tattoo's laten zetten, sand surfen, verkleden in arabische kostuums en natuurlijk eten.

Helaas gaat een maand weer snel voorbij!
2 Totaal verschillende landen maar wat een geweldige ervaring ben ik rijker. De rijkdom van deze reis pakt niemand mij meer af. Dit had ik niet willen missen (en hopelijk jij ook niet)!!


In Sha'allah
Natalie

  • 06 April 2011 - 14:46

    Chantal :

    Wow Naat, idd een hele ervaring rijker als ik het zo lees! Weet je iig weer waarvoor je kunt gaan sparen... spreek je snel, goede vlucht! X

  • 06 April 2011 - 14:55

    Madelijn:

    Jemig wat een verhalen in 4 weken tijd! Echt leuk! Ik zou alles lekker uitprinten en een dagboeklje ervan maken met foto's! krijg zelf zin om eens lekker er tussen uit te knijpen en te gaan reizen....helaas denkt mijn werkgever daar anders over denk ik!haha

    Pop geniet van de terugreis! en hou het gevoel vast als je gaat in Nederland in je bed stapt. ja het ontbijt is weer back to 2 gangen, de lunch is een stuk duurder en koken.... dat doe je zelf!! Maar we zien elkaar snel!! dikke kus!!

  • 06 April 2011 - 18:51

    Angela:

    Ha zus,

    Een hele fijne terugreis!!!

    Dikke X

  • 06 April 2011 - 19:17

    Moeders:

    Het zit er bijna op 2 totaal verschillende landen, mooie foto"s, verhalen en een mooie herinnnering neem je mee naar huis De luxe van de laatste dagen heb je thuis niet, maar wel je familie en vrienden die op je wachten. Ik heb meegenoten de afgelopen weken, maar je stevige knuffel gemist.
    Dag lieve schat een goede reis,
    en doe Mirjam de groeten.
    Liefs mam


  • 06 April 2011 - 21:19

    Elise:

    Heb genoten van al je verslagen, leuk om zo toch een beetje met jullie mee te hebben kunnen reizen. Hoop jullie snel weer te zien en alle verhalen te horen!!

    Goede terug reis,

    Elise

  • 06 April 2011 - 21:28

    Anneke:

    één troost : hier schijnt op dit moment ook de zon;-)

  • 07 April 2011 - 10:34

    Vera:

    Heej Naatje!

    Mooi al die indrukken en contrasten! Dit zijn idd ervaringen die niemand je meer af kan nemen! Goeie reis!
    Benieuwd naar al je verhalen dus snel een datum prikken!

    Grtz Veer

  • 07 April 2011 - 14:27

    DaVince:

    Bikkel,

    Home sweet home ......
    Ga je nu je avonturen misschien ook nog in boekvorm uitbrengen !?
    Als dat zo is, dan sta ik vooraan in de rij om één van de eerste exemplaren in ontvangst te nemen !!
    Je hebt echt schrijverstalent .....!! (En je hebt al zoveel talenten ... ;-))
    Ik heb van al je verhalen genoten en gevoelsmatig je avonturen ook van heel erg dichtbij meebeleefd ....

    See you soon .....

    xxx


  • 07 April 2011 - 14:32

    DaVince:

    Oh ja ..... De foto waarbij je op die kameel zit is HELEMAAL TOP !!!!

    Het heeft een paar minuten geduurd voordat ik weer onder mijn bureau vandaan was van het lachen !!!

    Misschien ga ik deze wel als screensaver gebruiken .... :-)

    xxx

  • 07 April 2011 - 14:44

    Hans En Marion:

    Te gek allemaal! Wat is de tijd gevlogen, volgens mij voor jullie ook.
    Maar deze reis zit in de pocket.
    Hoop je snel een keer te zien, ik denk dat je inmiddels geland bent op Schiphol. Enjoy je ontbijtje morgen.
    Dag lieverd, dikke kus.

  • 14 April 2011 - 09:12

    Gerie:

    Ha Natalie,

    wat een fantastische verhalen heb je opgeschreven. Ik kom echt niet meer bij van het lachen!

    Ben blij dat alles goed gekomen is na je toiletavonturen in Kumily.

    Succes met het wennen aan onze nederlandse cultuur.

    Vriendelijke groet,
    Gerie

  • 20 April 2011 - 18:48

    Jopie En Rokus:

    Hallo Natalie.

    Fijn dat je weer thuis bent,ik heb vreselijk genoten van je reis verhalen helemaal te gek sorry dat ik nu pas weer reageert net zelf terug van vacantie en zo als normaal druk druk druk je dag wordt iedere dag wel ingevuld maar wel erg leuk.
    Natalie ik hoop je gauw te zien of te spreken dikke vette kus .

    Jopiese rokus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Mijn reislust probeer ik tegemoet te komen door elk jaar een verre reis te maken en zodoende zoveel mogelijk van de wereld te zien voordat ik oud, grijs en bejaard ben!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 60349

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 01 November 2016

Sunny South Africa

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Easy going Indonesia

05 April 2012 - 01 Mei 2012

Trans Mongolie Express

07 Maart 2011 - 07 April 2011

Backpacking through India and relaxing Dubai

Landen bezocht: