Sri Meenakshi Temple - Reisverslag uit New Delhi, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu Sri Meenakshi Temple - Reisverslag uit New Delhi, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu

Sri Meenakshi Temple

Door: Natalie in't Veld

Blijf op de hoogte en volg Natalie

15 Maart 2011 | India, New Delhi

Hey,

Leuk om je terug te zien in India!
Ik ga proberen om nog een reisverslag te plaatsen zonder dat de stroom uitvalt. Tijdens het zoeken naar bustijden zojuist is namelijk een paar maal de stroom uitgevallen. Ik zie een besparing!

We zitten op dit moment al in Thekkady in Periyar Tiger Reserve maar ik wil je nog even laten mee genieten van de geweldig mooie tempel in onze vorige plaats: Madurai.

Zaterdag zijn we met de trein van Trichy naar Madurai gegaan. We zaten wederom in wagon A1 en dachten een handigheid te hebben (aanwijsbordjes waar welke wagon stopt op het perron). Maar dit was puur Indian style en daar ging wagon A1 aan onze neus voorbij. Weer rennen!
In de trein kwamen we al snel onze nederlandse familie tegen (2 personen uit het geusthouse waar Mirjam zat) en na een beetje frauderen op de witte lijst van de conducteur konden we gezellig met z'n vieren bij elkaar blijven zitten.

Een donut en loempia (althans zo ziet het er uit) verkoper stak even z'n hoofd door het gordijn toen ik net lekker een appeltje zat te schillen. Ik vroeg hem: "wil je ook een partje?". Hij stak direct z'n hand uit. Zou hij het hebben verstaan? Taalcursus LOI: India wordt steeds slimmer!

Vanaf het treinstation waren we al snel in ons gereserveerde hotel: Hotel Pearls. Prettig hotel om 2 nachten te blijven en even de witte was te doen ("ja mam, ik was nog steeds m'n kleding apart" ;-)).
Na in een typisch indies eethuis voor €4 een maaltijd te hebben gehad zijn we naar het hotel gegaan.

Op zondag (mooie dag voor een tempel bezoek) zijn we naar de Sri Meenaskhi Temple geweest. Geweldig mooi!. Het bestaat uit verschillende towers die opgebouwd zijn uit 1511 sculptures. Deze worden iedere 12 jaar geverfd en dat duurt ca. 1 jaar (heb gelijk maar m'n CV achter gelaten, je weet maar nooit).
Zonder slippers en gehuld in een soort gewaad liep ik als een soort Disney figuur (zo voelde het) over straat naar de ingang. Maar het was de moeite meer dan waard!!
's avonds hebben we hier ook nog een soort gebed gezien. Dit was echt waar voor je geld: het kostte niets en we hebben ook bijna niets gezien ;-).

Maandag, op vaders verjaardag, zijn we naar Periyar NP (Thekkady) vertrokken. De verhalen van hier komen in het volgende verslag.


See you soon!

ps. iemand een hollandse tip voor kamerolifanten enkels (kuit die gewoon overloopt in je voet door het vocht en de muggenbulten)?
Thanks in advance ;-)

  • 15 Maart 2011 - 08:34

    Jodie:

    Hey!
    Wat een gaaf verhaal weer!! En wat een mooie foto's....
    Je enkels zien er inderdaad pijnlijk uit op foto 3, ai... Geen tips, maar wel medeleven ;-)
    X!

  • 15 Maart 2011 - 15:49

    Hans En Marion:

    Hallo Naat,

    Ik moet echt wel lachen om je mooie verhalen!!
    Je kunt best colums gaan schrijven als je terug bent, echt! Het blijft allemaal een groot avontuur, geniet van deze reis en sterkte met je enkels, wij volgen je. Dikke x

  • 15 Maart 2011 - 17:47

    Jopie En Rokus:

    hallo Natalie.

    Jullie maken wel wat mee gaaf hoor.
    Je reis verhalen zijn indrukwekkend en mooi .
    Voor die bultjes op je benen azijn als je dat kan krijgen of komkommer.
    Voor je dikke benen natte doeken op leggen als je naar bed gaat dan krijgen ze even rust.
    goede reis en we blijven mailen dikke kus Jopiese en Rokus

  • 16 Maart 2011 - 16:08

    Sandra:

    Hoi hoi,

    Bikkelen af en toe zo te lezen, maar wat een avontuur! Echt heel stoer!
    Sterkte met de ongemakken en geniet er van! Dit vergeet je je leven lang niet!
    Dikke kus en knuffel!
    Sandra en Jesper
    P.S. Jesper heeft ook een muggenbult, niet krabbelen en een pleister met zalf erop maar zegt 'ie ;-))

  • 16 Maart 2011 - 17:08

    Moeders:

    Muggen bulten jaja van Jopie en Jesper krijg je al goed advies, snoep verstandig eet een appel en je was goed sorteren. Er is toch nog wat blijven hangen hahahaah En uhh moeders kan ook verven hoor. Toytoy knuffel mam

  • 16 Maart 2011 - 17:53

    Siets:

    Hey Naat!
    Wat een avonturen maak jij toch mee!!!!Heel herkenbaar over die tempels!!!!Misschien moet je op een markt kijken voor tijgerbalsem.....smeerden veer en ik ook op onze muggenbulten!
    Have fun en bedenk maar alles is same same but different!!;)
    Dikke kus

  • 17 Maart 2011 - 11:00

    Mira:

    Natalia!!!
    Leuk om jouw verhaal te lezen!
    Je bent gewoon super funny ;-)

    Voor jouw enkels (sorry, ik ga de tips in het Engels schrijven.. wordt te moeilijk voor mij :-) ):
    1. Soak your feet in tonic water;
    2. Put your feet up about 10-15 minutes while laying down. The position of the feet has to be higher than your heart;
    3. Drink a lot of water and cut-back on salt;
    4. Anti-mosquito spray/gel is mucho importante!!

    Take care, girl!
    x

  • 17 Maart 2011 - 12:07

    DaVince:

    He Bikkel,

    Ik ben even een paar dagen uit India weggeweest, en er hebben weer allerlei avonturen plaatsgevonden …
    Maar …… na het lezen van jouw laatste twee prachtige verslagen, ben ik gelukkig weer helemaal bij !!
    Tempelbezoeken, lange gewaden, appeltjes die je ontnomen worden door een conducteur, buikpijnen …….., maar vooral megadikke enkels !!
    Weet je wel zeker dat dit door de muggen komt !?
    Misschien is dit wel het werk van de beruchte Indiase enkelhapper !?
    Gelukkig lukt het je nog wel om rennend de juiste wagon te halen ……!!
    (Waarschijnlijk gaat het dan nog om een zeer jonge, en nog in ontwikkeling zijnde enkelhapper ……, want wee degene die in contact komt met de volwassen variant !!)
    Wat je aan die bulten kunt doen, schiet me zo even nog niet te binnen !!
    Ik zou natuurlijk persoonlijk even een tube nestosilzalf bij je kunnen komen brengen !?
    Maar …… Het heeft absoluut mijn aandacht ….. (Misschien helpt dat alleen al !?)

    Welnu ……. Zo te lezen heb je het verder prima naar je zin !!
    Zorg goed voor jezelf ….., ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal !!

    Liefs,
    DaVince
    x

  • 17 Maart 2011 - 12:18

    Anneke:

    Echte vochtvreters van Bison zijn natuurlijk de beste , maar die aanbieding van Karwei geldt daar natuurlijk niet ;-) Proberen de zoute gerechten te laten staan en komkommers erop leggen! Goed in beweging houden. Altijd serieus ben ik dat zie je maar weer! Mooie tempel by the way, gaan jullie tijgers spotten? Groetje

  • 17 Maart 2011 - 14:27

    Vera:

    Mooi verhaal weer je beschrijft het heerlijk! Gevat zoals we je kennen...ik heb nu ook wat gezwollen.mijn wang..verstandskiezen moesten met spoed getrokken worden.. mijn advies vanuit recente ervaring is ijs er op ;-) Tsja ik heb medicijnen en jij..ik zou idd tijgerbalsem proberen te scoren!
    Blijf genieten!!

    xxx Veer

  • 20 Maart 2011 - 14:14

    Mandy:

    Hoi Natalie,

    Ik zie dat jullie het erg leuk hebben daar. Wel jammer van de diaree helaas. Hoop dat het verder wel goed met je gaat. Ik zie dat je toch ook nog even aan Disney hebt gedacht. We wensen jullie nog heel veel plezier daar.

    xxx Mandy, Maurice en Wesley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Mijn reislust probeer ik tegemoet te komen door elk jaar een verre reis te maken en zodoende zoveel mogelijk van de wereld te zien voordat ik oud, grijs en bejaard ben!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 60348

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 01 November 2016

Sunny South Africa

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Easy going Indonesia

05 April 2012 - 01 Mei 2012

Trans Mongolie Express

07 Maart 2011 - 07 April 2011

Backpacking through India and relaxing Dubai

Landen bezocht: