Exhausted India - Reisverslag uit Pondicherry, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu Exhausted India - Reisverslag uit Pondicherry, India van Natalie Veld - WaarBenJij.nu

Exhausted India

Door: Natalie in't Veld

Blijf op de hoogte en volg Natalie

10 Maart 2011 | India, Pondicherry

Allereerst hartelijk welkom in India!!

Al wat van het land geproeft? Ik wel, en geroken en gehoord ook.

De reis is aardig verlopen. Het 2de deel van Dubai naar Chennai was erg zwaar. m'n zelf aangelegde kamelenbulten (veel water drinken) heb ik wegens misselijk al snel weer op het toilet in het vliegtuig gebracht....terug naar m'n eigen cupmaat.
Gelukkig zag ik tussen alle, op elkaar lijkende Indiers, al snel Mirjam staan. De reis met de taxi naar het Guesthouse heb ik slechts half meegemaakt. In het guesthouse was al snel duidelijk dat alles behelpen is. Thuis verwend en niet verwaarloosd, maar daar merk ik hier erg weinig van ;-).
Een simpele toiletgang is soms al heel erg incasseren (en dan heb ik het nog geen eens over de grote boodschap).

Woensdag zijn we naar Auroville gegaan. Dit is een stad waar mensen (proberen) in het reine te komen. Ik vond het wel leuk om te zien, maar heb mijzelf er niet gevonden (zit volgens mij nog voor een deel met een jetlag in m'n backpack).
Bij Reppos (strandtent) hebben we een continental lunch gehad. Even wat bekend voedsel in het begin is niet verkeerd.
's avonds met wat andere meiden van het guesthouse gegeten.

Vanochtend (donderdag) met Mirjam mee geweest naar haar project met gehandicapten. Erg indrukwekkend en als je niet oppast overmand de 'negatieve' emotie al snel. De kinderen hebben zo weinig en zijn ook nog differently abled.
Daarna weer met gevaar voor eigen leven in riksja gestapt. Abnormaal hoe ze zich hier in het verkeer gedragen. Als ik dat in NEderland zou dan dan zou Justitieel Incasso bureau wel iedere dag op de stoep staan.

We gaan ons nu zo langzaam aan voorbereiden op onze eerste reisdag. Morgen vertrekken we vroeg, via Villuparam, naar Trichy.
Eerste tocht met de trein. Ben benieuwd.

Ik probeer nog even wat foto's toe te voegen.
Tot snel.
Geurige kus uit India!

ps. m'n voeten zijn inmiddels al zo zwart dat ik ze niet meer schoon krijg.....;-)
De rest zal ik jullie besparen.

  • 10 Maart 2011 - 10:16

    Chantal :

    He Naat,

    Goed te lezen dat je veilig bent aangekomen! Veel plezier met jullie reis verder en ENJOY! (Ook de toiletbezoeken... ;)

    X Chantal

  • 10 Maart 2011 - 10:38

    Vader:

    Hai lieverd,

    Al heel wat meegemaakt...met de eerste indrukken kun je alle kanten op...ook de goede toch!.
    Veel plezier en een goede eerste etappe...hopelijk rijden de treinen daar wel op tijd...............

    Dikke kus Papa.

  • 10 Maart 2011 - 11:23

    Nicky:

    Heftig begin van je trip zeg.. Hoop dat je nu gewoon gezond je trip kan vervolgen!!
    xx

  • 10 Maart 2011 - 16:16

    Angela:

    Lieve zus,
    Klinkt als een complete omslag. Misschien ga je dan de dingen van thuis waaronder je zus nog meer waarderen ;-).
    En je moet maar zo denken, als je terug bent, dan ben je werkelijk immuun voor alles ;-)

    Dikke X Angela

  • 10 Maart 2011 - 16:28

    Saskia:

    Ben jaloers hoor. (Het toilet daargelaten.) Wat een gave foto's. Een heel dikke kus terug!

    Saskia

    P.s. Groetjes aan Mirjam.

  • 10 Maart 2011 - 17:22

    Hans Waalkens:

    Hey Natalie,

    Gelet op het eten in India zul je het toilet (naar verwachting) nog vaak van binnen zin! Sterkte daarbij, maar vooral heel veel plezier de komende tijd!!

    Xx

  • 10 Maart 2011 - 17:32

    Saskia:

    Nog even dit....
    Jij bent een TOPper, beklimt deze tijd aardig wat bergen en legt de lat vaak hoog.

    Ik doe het zo en ga tokkelen van de Euromast op 26 juni? Ga je mee?

    x

  • 10 Maart 2011 - 18:23

    Hans En Marion:

    Hallo Natalie,

    Fijn dat je er bent en erg leuk je zo samen met je vriendin te zien, goede reis met de trein, genieten hoor! Wij blijven je volgen, dikke x


  • 10 Maart 2011 - 18:23

    Hans En Marion:

    Hallo Natalie,

    Fijn dat je er bent en erg leuk je zo samen met je vriendin te zien, goede reis met de trein, genieten hoor! Wij blijven je volgen, dikke x


  • 10 Maart 2011 - 21:49

    Madelijn:

    He Naat,

    goed te lezen dat je het goed af gaat dat reizen!! Ik heb even gekeken in het spoorboekje online van India en nee er zullen geen vertrektijden wijzigen ivm de weersomstandigheden, de wissels zullen het doen en de trein heeft geen vertraging door stunters ergens op een hoofdstation! Ik wens je veel plezier on the journy!!

    Dikke kus Madelijn

  • 11 Maart 2011 - 15:56

    DaVince:

    He Bikkel,

    Kon je het weer niet laten de boel onder te kotsen in het vliegtuig …..!!
    Je wilde natuurlijk weer je sporen achterlaten, zodat je in nood de weg terug zou kunnen vinden !? (Dat had je ook gewoon met wat broodkruimeltjes kunnen doen hóór !!)

    Maar ….. Je bent nu dus in India !! Het land van de heilige dieren (ha … ha ….) en 1001-nacht (toch ?) …… en van de vele kleuren en geuren !! (Hier heb je inmiddels ook al kennis mee gemaakt !!)

    Zo te zien heb je je inmiddels ook al aangepast aan de plaatselijke, technische hulpmiddelen. Dus meteen maar de elektrische Miele ingeruild voor de handmatige Miele …. :)
    Gave foto trouwens !!

    Dat project van je vriendin zal inderdaad wel heel erg indrukwekkend zijn … Wordt dat geleid vanuit één of andere organisatie !? Is het een groot project !? Mooi en nobel werk …!!
    Wat een contrast zal dat zijn zeg, met hoe dat allemaal is geregeld in ons kleine landje …..

    Geniet lekker van het vervolg van je reis !!!

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal ….. ;-)

    DaVince
    x

  • 11 Maart 2011 - 19:16

    Moeders:

    Deze eerste indruk pak niemand meer van je af, nu de trein maar eens proberen en die voeten....hollandse soda doet wonderen. Again

  • 11 Maart 2011 - 23:07

    Anneke:

    Wat ik me herinner , maar dat was in Dehli, was een treinkaartje kopen al een dag werk....... enfin.... ik ben blij dat je Mirjam gelijk hebt gevonden. Een dikke knuffel voor jullie, bikkels!!
    En rustig aan, probeer het Europa tempo als eerste los te laten.

  • 12 Maart 2011 - 15:22

    The Editor Herself:

    Geweldig om al jullie reacties te lezen!!!!
    Ik doe m'n best om mijzelf af en toe aan de drukte van de steden te onttrekken om een beetje te kunnen blijven schrijven.

  • 12 Maart 2011 - 21:25

    Hans En Marion:

    Hey Natali en Mirjam,

    Als je reist maak je mooie en niet alledaagse dingen mee! Probeer de ongemakken voor lief te nemen, dit is
    geweldig om te doen, blijf je "verwonderen"! Goede reis meiden,
    liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Mijn reislust probeer ik tegemoet te komen door elk jaar een verre reis te maken en zodoende zoveel mogelijk van de wereld te zien voordat ik oud, grijs en bejaard ben!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 60363

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 01 November 2016

Sunny South Africa

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Easy going Indonesia

05 April 2012 - 01 Mei 2012

Trans Mongolie Express

07 Maart 2011 - 07 April 2011

Backpacking through India and relaxing Dubai

Landen bezocht: