Wist je dat...... (russische opwarmertjes) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Natalie Veld - WaarBenJij.nu Wist je dat...... (russische opwarmertjes) - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Natalie Veld - WaarBenJij.nu

Wist je dat...... (russische opwarmertjes)

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Natalie

09 April 2012 | Rusland, Moskou

Zdrast.vuy.te (schrijf maar even in spreektaal; want russisch schrijven valt nog niet mee; misschien m'n taalinstellingen aanpassen op m'n telefoon),


We zijn inmiddels in Moskou aangekomen naar zo'n 37 uur treinen. Het is ons eigenlijk goed bevallen....maar daarover zal ik snel een ander reisverslag bloggen. Beloofd.

Voor nu even wat 'wist je dat-jes....' omdat we al aardig wat meegemaakt hebben wat we jullie echt niet willen onthouden.
Voor sommige verwijs ik jullie naar de bijgevoegde foto's......en anders geven we graag tekst en uitleg na terugkomst!


Wist je dat...
...ik tijdens de 37-urige reis in de trein naar Moskou geen zin had om zo lang te blijven zitten (Mark wilde een foto nemen van het schrijven in m'n dagboek maar had daar 5 keer voor nodig waarop ik zei: "Ik heb helemaal geen zin om zo lang te blijven zitten.");
...de trein naar Moskou een ladder in elke coupe heeft liggen om op het dakterras te komen;
...Mark geen knoop in z'n zakdoek maar in z'n hoeslaken heeft (hoe kan het toch dat het hoeslaken zo kort is?);
....er de mogelijkheid bestaat om uitgebreid te koken in de trein (pannen staan onder Mark z'n bed);
...er tijdens de treinritten bijna geen tijd is om je tanden te poetsen;
...de poolse douane Mark's paparazzi niet zo op prijs kon stellen;
....de mensen wellicht in Polen zo grauw kijken om niet op te vallen (de hele omgeving is grauw en grijs);
...ik goed opval met m'n oranje trui (Chant, vind je het goed als ik hem hier laat om de boel een beetje op te vrolijken);
....de provodnik (treinstewardess) overdag strak in het communistische pak loopt en 's avond in haar pyjama. Op zoek naar een kussengevecht?;
....er in de oudste districten van Moskou koeien lopen, die zich nog laten melken ook;
....ze in Moskou geen bordje 'NAT' bij zojuist geverfde lantaarnpalen zetten (en dat je dan met je verf handen ook nog door een straatverkoper wordt 'toegelachen');
....je hier in de sauna kan pinnen (overal wordt de kachel vol opgestookt, zo ook bij de geldautomaten.....ik zie een besparing);
....in het restaurant het groente en fruit wordt nat gehouden met een plantenspuit, onder toeziend oog van de gasten. En dat de plantenspuit daarna ook nog op de tafel bij opgemaakte borden blijft staan;


Voor zover. Snel meer (in het russisch). En natuurlijk ook onze eerste treinervaringen.



Da.svi.da.ni.ya

  • 07 April 2012 - 19:56

    Elise:

    Super leuk om te lezen dat jullie veel plezier hebben! Hoop dat jullie nog heel veel grappige, leuke en bijzondere dingen zullen meemaken samen!! En dat wij dat dan natuurlijk kunnen meebeleven.

    Liefs Elise

  • 08 April 2012 - 07:34

    Saskia:

    !

    Leuk!! x Saskia

  • 08 April 2012 - 11:14

    Vera:

    Kijk nu al uit naar je volgende blog...enjoy!!! enne... ;)

    xx Veer

  • 08 April 2012 - 18:59

    Chantal:

    Nice! Mn trui mag je daar wel laten hoor, beetje kleur kan geen kwaad toch?

    !

    Groetjes van ons en een kus van Finn!

  • 08 April 2012 - 19:00

    Chantal:

    Oh, ik zie trouwens dat mijn Russische zinnetje 'Veel plezier!' is uitgevallen, daarom nog een keer gewoon in het Nederlands:

    VEEL PLEZIER!

  • 09 April 2012 - 18:40

    Bobber Bobberiska:

    Geven de stieren in rusland ook melk?

    Geniet van de reis. De foto's zijn veel belovend. In afwachting van nog meer leuke verhalen en foto's.

    Gr.

    Bobber

  • 11 April 2012 - 17:57

    Corry:

    Zo de kop is eraf, hoop nog veel leuke verhalen te horen.
    Dit eerste gedeelte zal ik aan Yvonne laten lezen, ze komt vrijdag.
    Goede reis verder veel liefs mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Mijn reislust probeer ik tegemoet te komen door elk jaar een verre reis te maken en zodoende zoveel mogelijk van de wereld te zien voordat ik oud, grijs en bejaard ben!

Actief sinds 20 Feb. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 60353

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 01 November 2016

Sunny South Africa

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Easy going Indonesia

05 April 2012 - 01 Mei 2012

Trans Mongolie Express

07 Maart 2011 - 07 April 2011

Backpacking through India and relaxing Dubai

Landen bezocht: